Tuesday, July 24, 2012

Sempat lagi kita berpose..semula alhamdullilah

As salam...buat semua muslimin dan muslimat,



wahhh mesty kowg terperanjat abg sudip....mcm baik je bulan nie...knp ek?? switch abg sudip terbakar ke??

HEYY!!!! nokkk....amboii..bila aq jady nice ko ckp switch aq terbakar.....aq baham kepala ko nty bru ko thu terbakar tak terbakar switch aq

sabar sudippp...jangan marah2x...


so now back to be muslim sejati...ehem3x....

Alhamdulillah.... Ramadhan datang lagi tahun ini. Syukur kepada Allah s.w.t kerana melanjutkan setahun lagi usia kita untuk bertemu bulan yang mulia lagi barakah. Ramadhan Al-Mubarak. Dapatlah kita menambah ibadat yang pada bulan ini Allah s.w.t memberikan bonus buat umatnya yang taat mengikuti perintahnya. Bayangkanlah pada bulan yang mulia ini jika kiota lakukan amalan yang biasa kita lakukan di bulan-bulan yang lain akan mendapat pahala yang berganda bila kita teruskan pada bulan Ramadhan yang mulia ini. Kata iman ketika memberikan tazkirah di pertengahan terawih sebentar tadi, 70 kali ganda pahala untuk umatNya yang taat melakukan ibadat yang wajib pada bulan ini. Dan tambahan lagi pahala puasa dan pahala sunat tarawih. Masya-Allah, besarnya bonus yang Allah s.w.t berikan kepada muslimin dan muslimat yang tetap taat melakukan perintahNya. Itu tak kira lagi pahala Lailatul Qadar!... Tak nakkah kita dengan bonus dari Allah s.w.t ini? bukan main saham je taw..yang dapat bonus....faham!!!!

faham abg sudip....!!!!

tahniah!!! anda lulus dengan jayannya...teruskan usaha...ahahhaah bole ko bah berangan jady sultan...ko mampu??? xkn??

Namun begitu, di saat hati ini begitu gembira dengan kedatangan Ramadhan Al-Mubarak, hati ini terasa sayu ketika berada di masjid tadi.... pada tahun lalu setiap kali ke masjid bertarawih, abg sudip sering bertemu dengan rakan di PTSS yang satu batch ada, jr kelab ada..lepas ni dh tak merasa dh kenangan berpose dan berbuke bersama rakan2 di PTSS.




kowg semua dalam kenangan ku selamanya!!!

 Seharusnya kita bersyukur kepada Allah s.w.t kerana memberikan peluang untuk kita bertaubat dan menambahkan lagi ibadat buat bekalan di hari akan datang ketika kita bertemu denganNya.

Marilah kita berhenti sebentar dengan sukan dan bola balingnya. Tumpukan sejenak untuk bersama mengutip nikmat yang Allah kurniakan kepada kita ketika kita masih lagi berpeluang untuk merasainya. Betapa rugibagi mereka yang masih lagi lali dengan sedikit nikmat dunia yang Allah duga untuk melihat keimanan umat-umatnya. Nescaya beruntunglah mereka yang hatinya selalu mengingati Allah. 

dan yang terahir dry abg sudip....selamat menjalani ibadah berpose...n selamat berterawikh

No comments:

Post a Comment